FLASHDANCE THE MUSICAL får flere stjerner på plakaten

Robert Hansen, Jimmy Jørgensen, Ditte Gråbøl, Pernille Schrøder og Morten Kjeldgaard er blandt de nye tilføjelser til den stjernespækkede rolleliste på FLASHDANCE THE MUSICAL, som har Silas Holst og stortalentet Sicilia Gadborg i de to hovedroller.

Om godt halvandet – d. 8. marts 2019 – år er der danmarkspremiere på FLASHDANCE THE MUSICAL, først i det totalt gennemrenoverede teater i Scandic Falkoner, og derefter i Musikhuset Aarhus. I foråret offentliggjorde teaterselskabet One And Only Musical Teater, at Silas Holst og Sicilia Gadborg skal spille forestillingens to store hovedroller.

I dag afsløres resten af det store hovedcast, og publikum kan glæde sig til et stjernespækket cast med en række populære navne i de bærende roller: Robert Hansen, Jimmy Jørgensen, Ditte Gråbøl, Pernille Schrøder, Emil Birk Hartmann, Morten Kjeldgaard, Kristine Yde og Christine Astrid er alle på rollelisten i det store ensemble.

Executive Producer for forestillingen, Jesper W. Leisner, udtaler:

- Vi er lykkelige for, at vi har kunnet samle så stærkt et cast. De kan virkelig noget sammen, og mængden af energi og helt utrolig. Jeg er personligt glad for at have Robert Hansen tilbage igen efter hans store præstation i Dirty Dancing. Han er vores allesammens “Come Back Kid”, og vi glæder os til at være sammen med ham og hans ukuelige humør. Det bliver skønt.

En ikonisk film fra 1980’erne

Filmen Flashdance fra 1983 er sammen med Dirty Dancing én af de mest ikoniske danse- og musikfilm fra 1980’erne. Flashdance blev en gigantsucces over hele verden, da den fik premiere, og soundtracket er et af periodens bedst sælgende album med over seks mio. solgte eksemplarer alene i USA. Filmen blev omskabt til musicalversion i 2008 og har efterfølgende været opført bl.a. på West End og på turné i England og USA. I Sverige blev musicalen opført i Stockholm og Göteborg i 2014, hvor den blev en megasucces og solgte endnu flere billetter end Dirty Dancing The Musical.

FLASHDANCE THE MUSICAL er fortællingen om en ung, stærk kvinde, der kæmper for at udleve sin drøm som professionel danser. Hun møder mange udfordringer på sin vej, men i kampen for at forfølge sin drøm erfarer hun, at kærligheden er det vigtigste brændstof i vejen hertil. Med legendariske megahits som What A Feeling, Maniac og I Love Rock & Roll tager musicalen publikum med på det vildeste, romantiske nostalgi-trip fra start-80’erne med benvarmere, permanentet hår og den fedeste dans, sang og musik.

Fra producenterne bag Dirty Dancing The Musical og Saturday Night Fever The Musical

Efter kæmpesucceserne Dirty Dancing The Musical og Saturday Night Fever The Musical bliver FLASHDANCE THE MUSICAL den tredje af store dansemusicals baseret på filmhits fra 1970’erne og 80’erne som The One And Only Musical Teater producerer. Selskabet har sikret sig den anerkendte svensker Philip Zandén som instruktør, mens koreografien skabes af den amerikanske koreograf Tim Zimmermann. Scenografien kreeres af landets pt. formentlig ”hotteste” scenograf Benjamin La Cour, og dirigentstokken svinges af kapelmester Joakim Pedersen.

Se musicaltraileren her: https://youtu.be/NwcotigsXYM

Musicaltraileren kan downloades her:

Billetter til FLASHDANCE THE MUSICAL kan købes på Billetlugen.dk

Billedtekst (fra venstre): Ditte Gråbøl, Morten Kjeldgaard, Jimmy Jørgensen, Sicilia Gadborg, Silas Holst, Robert Hansen, Pernille Schrøder og Kristine Yde. Fotograf: Miklos Szabo

_K1P4171dcs.jpg