Flashdance flytter til operaen

Den 8. marts 2019 skulle der have været danmarkspremiere på den stjernespækkede opsætning af FLASHDANCE THE MUSICAL i det ombyggede teater i det nye Scandic Falkoner. Byggeriet er imidlertid forsinket, og derfor har teaterselskabet One and Only Musical Teater besluttet at flytte forestillingen til Operaen på Holmen, hvor den vil blive opført i sommeren 2019. Det betyder, at FLASHDANCE THE MUSICAL får danmarkspremiere i Musikhuset Aarhus d. 20. april 2019, hvorefter den rykker til København og har sommerpremiere i Operaen, hvor den spiller fra d. 5. juli 2019.

One and Only Musical Teater har gode minder fra Operaen, hvor selskabets megasucces Dirty Dancing The Musical blev opført i sommerferien i 2016 og kørte for totalt udsolgte huse i juli og august. Derfor glæder det selskabet meget, at Det Kongelige Teater har kunnet rykket så hurtigt. Direktør i One and Only Musical Teater og Executive Producer for forestillingen, Jesper Winge Leisner, udtaler:

”Vi er glade og lettede over, at Det Kongelige Teater har plads til os og har reageret så hurtigt og effektivt. Det betyder alt for os, at vi har kunnet lave en ny plan på ganske få dage, så vores publikum ikke skal sidde i uvished. Vi havde stor fornøjelse af at være i Operaen med Dirty Dancing og FLASHDANCE THE MUSICAL vil passe fantastisk godt til rummet og hele stedet. Samtidig vil vi også glæde os til bagefter at komme ud til vores nye hjem i Scandic Falkoner, hvor vi i 2020 planlægger Danmarkspremierer på to nye musicals som vi p.t. er i fuld gang med at udvikle.

Fakta om FLASHDANCE THE MUSICAL

Hjemmeside:
www.flashdancemusical.dk

Baggrund om musicalen:

Filmen Flashdance fra 1983 er sammen med Dirty Dancing én af de mest ikoniske danse- og musikfilm fra 1980’erne. Flashdance blev en gigantsucces over hele verden, da den fik premiere, og soundtracket er et af periodens bedst sælgende album med over seks mio. solgte eksemplarer alene i USA. Filmen blev omskabt til musicalversion i 2008 og har efterfølgende været opført bl.a. på West End og på turné i England og USA. I Sverige blev musicalen opført i Stockholm og Göteborg i 2014, hvor den blev en megasucces og solgte endnu flere billetter end Dirty Dancing The Musical.

FLASHDANCE THE MUSICAL er fortællingen om en ung, stærk kvinde, der kæmper for at udleve sin drøm som professionel danser. Hun møder mange udfordringer på sin vej, men i kampen for at forfølge sin drøm erfarer hun, at kærligheden er det vigtigste brændstof i vejen hertil. Med legendariske megahits som What A Feeling, Maniac og I Love Rock & Roll tager musicalen publikum med på det vildeste, romantiske nostalgi-trip fra start-80’erne med benvarmere, permanentet hår og den fedeste dans, sang og musik.

Historien

Om dagen knokler 18-årige Alex Owens som svejser på det lokale stålværk i Pittsburgh. Om aftenen danser hun på bar for at tjene penge til at kunne forfølge sin drøm om at komme ind på byens prestigefyldte danseskole og blive professionel danser. Da chefen på stålværket, Nick Hurley, en tilfældig aften får øje på Alex, der danser på scenen i baren, forelsker han sig straks, og et ikke uproblematisk forhold begynder at udspille sig mellem de to. Nick vil gerne hjælpe Alex med dansedrømmen og skaffer hende en audition på danseskolen. Men Alex er vant til at klare tingene selv, og det er først til sidst det går op for hende, hvad der er vigtigt i livet.

Hvad gør man med sine billetter?

Alle der allerede har købet billetter til Scandic Falkoner vil automatisk få flyttet deres billetter til en tilsvarende ugedag på samme tidspunkt, med samme pladser i Operaen. Ønsker man at ombytte sine billetter kan dette også lade sig gøre problemfrit ved at kontakte Billetlugen på kundeservice@billetlugen.dk. Yderligere information om billetterne kan hentes inde på www.flashdancemusical.dk

Oplev stjerner i Musikhuset Aarhus og i Operaen

FLASHDANCE THE MUSICAL er fornemt besat med en perlerække af populære danske skuespillere, sangere og dansere på scenen. I forestillingens to store hovedroller ses Silas Holst og Sicilia Gadborg, og i andre roller kan publikum glæde sig til at opleve bl.a. Robert Hansen, Jimmy Jørgensen, Ditte Gråbøl, Pernille Schrøder, Emil Birk Hartmann, Morten Kjeldgaard, Kristine Yde og Christine Astrid.

Forestillingen instrueres af den anerkendte svenske instruktør Philip Zandén, mens koreografien skabes af den amerikanske koreograf Tim Zimmermann. Scenografien kreeres af landets pt. formentlig ”hotteste” scenograf Benjamin la Cour, og dirigentstokken svinges af kapelmester Joakim Pedersen.

Billetsalget til FLASHDANCE THE MUSICAL i Operaen starter onsdag d. 22. november kl. 12.00 og kan købes på Billetlugen.dk

For interviews og yderligere information, kontakt undertegnede.

Have Kommunikation - Tlf. 33 25 21 07

Kontakt: Michael Feder, mobil: 22 43 49 42, mail: michael@have.dk